زهرات الربيع
البئر العجيب %D8%AD%D9%84%D9%84%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%84%D8%A7%20.%20%D9%88%D9%88%D8%B7%D8%AA%20%D8%B3%D9%87%D9%84%D8%A7
زهرات الربيع
البئر العجيب %D8%AD%D9%84%D9%84%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%84%D8%A7%20.%20%D9%88%D9%88%D8%B7%D8%AA%20%D8%B3%D9%87%D9%84%D8%A7
زهرات الربيع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Free CursorsMyspace Layo

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

البئر العجيب

4 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

الجنسية : البئر العجيب Egypt_a-01

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالأربعاء يناير 06, 2010 10:43 am

كان فى بنتين حلوين واحده اسمها اميره وهى بنت حلوه ونشيطه وبتسمع كلام مامتها وباباها وكان فى بنوته اسمها جميله وهى اخت اميره بس كسوله خالص
فى يوم ماما طلبت من اميره تذهب للحديقه كى تاتى ببعض الماء من البئر اللى فى الحديقه
فذهبت اميره بكل نشاط وهى تمل الدلو سقط منها وشدها فى البئر فوجدت نفسها فى حديقها واسعه وجنبها الدلو ثم رات ورد كثير يصرخ ويقول لها اسقينى من الماء الذى بالدلو قبل ان اجف فقامت اميره وسقت الورد فضحك الورد وقال لها يارب لونى الاحمر يبقى فى خدودك مش فى عيونك

ثم مشت اميره لتجد بيتها فوجدت فرن بها عيش ونار والفرن تصرخ انقذونى سيحترق العيش فاسرعت اميره بنشاط واخرجت العيش بعصاه خشب وجدتها بجوار الفرن ففرح العيش وصاحت الفرن يارب اشوف اللون الابيض اللى فى قلب العيش فى بشرتك مش فى شعرك

وبعدين تابعت اميره سيرها فوجدت شجره برتقال تصرخ انقذونى انزلواثمار البرتقال قبل ان تدبل فهزت
اميره الشجره وانزلت البرتقال ففرحت الشجره واقالت لاميره يارب اشوف اللون الاصفر فى شعرك مش فى بشرتك

وبعدين لقت اميره بيت قديم وبه عجوزه فى الشباك خافت اميره لكن العجوزه قالتلها متخفيش يا بنتى ممكن تساعدينى وترتيبلى البيت فوجدت اميره العجوزه طيبه وتحتاج المساعده فساعدتها فى ترتيب البيت واعداد الطعام لها دون كسل وجلست مع العجوز 3 ايام وفى اليوم الثالث اخبرت العجوزه اميره وقالتلها انا هرجعك البيت ففرحت اميره جدا وذهب مع العجوزه عند البئر الذى وقعت فيه وقالت العجوزه لاميره انتى بنت طيبه ونشيطه وتساعدىالاخرين فسوف اكافائك وقالت
يا بير يا بير لبس اميره ذهب وحرير فوجدت اميره ملابسها حرير ولبسه ذهب كتير ووجدت نفسها ام المنزل

فدخلت وحكت لماماتها واختها وادت الذهب لمامتها فغارت جميله اختها وقالت انا هروح عند البئر علشان ابقى ذى اميره

وذهبت جميله الكسوله فى البئر تملى الماء
ووقعت فعلا ووجدت الحديقه والورد يطلب منها ان تسقيه فنظرت للورد وقالت ايه ده الورده كتير لا انا مش هينفع هتاخر على الذهب ومشيت فدبل الورد وقالها يارب اشوف اللون الاحمر فى عنيك مش فى خدودك

وبعدين وجدت الفرن تنادى العيش هيتحرق انقذينى فقالت اه ده وادى تتوسخ لا لا
فقالت الفرن بعد العيش ما اتحرق يارب اشوف اللون الابيض فى شعرك مش بشرتك

وبعدين وجميله ماشيه بتدور على العجوزه ووجدت الشجره تناديها انقذى ثمارى فنظر جميله وقالت انا مستعجله على الذهب وانتى هتاخرينى وممكن البرتقال يقع على راسى لالا انا ماشيه فصرخت شجره البرتقال يارب اللون الاصفر يبقى فى بشرتك مش فى شعرك

وبعدين شافت جميله البيت وشافت العجوزه فعرفت انها وصلت وطلبت العجوزه منها تساعدها فوفقت جميله ورتبت البيت واعدت الطعام اول يوم وتانى يوم كسلت وتات يوم صحيت متاخر لكن العجوز قالتها انتى كسوله فردت جميله وايه يعنى البيت كويس فقالتها العجوزه انا هرجعك البيت ففرحت جميله وعرفت انها خلاص هتاخد الذهب فذهبت معها عند البئر
وهناك قالت الست العجوزه يا بير يا بيرلبس جميله حبر اسود تقيل
ووجدت جميله نفسها عند البيت وكلها حبر وشعرها ابيض وعنيها حمرا ولون بشرتها اصفر فبكت وحكت لمامتها واختها
ومامتها قالتها طبعا انتى مستنيه ايه انتى كسوله واتاخرتى عن مساعدت اللى طلبوا من المساعده ويارب تتعلمى من الدرس ده يا جميله فعرفت جميله ان الكسل ملهوش مكافاة وقررت تبقى زى اختها اميره نشيطه وتساعد الاخرين

وتوته توته خلصت الحدوته
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

الجنسية : البئر العجيب Jordan_a-01

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: رد: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالإثنين يناير 11, 2010 12:53 pm

وتوته توته خلصت الحدوته ............بس انهي توته فيهم يا وستتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: رد: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالأربعاء يناير 27, 2010 1:11 pm

انتوا لا يمكن تخلصوا يا قمر
انتوا اللى زيكوا دايما موجودين لانهم بينات قمرات و انا بموووووووووووووت فيهم الاتنين
أم سلمى
مشرفة
مشرفة
أم سلمى

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: رد: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالأربعاء يناير 27, 2010 1:15 pm

ويستيتي
انا هنااااااااااااااااااااااااا
احكيلي واحده تانية
البئر العجيب 810809
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

الجنسية : البئر العجيب Jordan_a-01

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: رد: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالأربعاء يناير 27, 2010 1:53 pm

يا عيني يا عيني.. ابسطي يا يويو النهاردة هتسمعي قصة حلوة جدا من طنط ويستاية مامتك.... ياااااااااااااااااااااااااه اخيرا ربنا هيرحمها من الهبل اللي بقولهولها كل ليله وهتسمع قصة بجد...

بصي يا ويست بنتي امانة في رقبتك هاتيلها قصة كل يوم عشان انا بقعد اخترع قصص من دماغي وهي طبعا فاضية زي ما انت عارفة انا بتكلم عن دماغي.. وما اعرفش اخترع قوي يعني تلاقيني بسرق من القصص واحطها على بعض وتطلع قصة تغت العده وتنام بنتي من القهر مش من المتعه..

يلا اشتغلي يابت وهاتي حاجات حلوة مفيدة زي دي بجد.. شكرا ليكي انا نفسي استمتعت بالقصة وكان نفسي ما تخلصش
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

البئر العجيب Empty
مُساهمةموضوع: رد: البئر العجيب   البئر العجيب Emptyالإثنين فبراير 01, 2010 2:10 pm

يا سلا يا سلام يا سلام
بس كده من عينا الجوز يا حبيبتى
انا عارفة انك بتريحى دماغك من وجع القصص
و طبعا انا حاسة انك بتحكى لها يا عينى قصص رعب هههههههههههه
حلمك على البت شوية دى لسة نونو
ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

البئر العجيب
صفحة 1 من اصل 1