زهرات الربيع
ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! %D8%AD%D9%84%D9%84%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%84%D8%A7%20.%20%D9%88%D9%88%D8%B7%D8%AA%20%D8%B3%D9%87%D9%84%D8%A7
زهرات الربيع
ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! %D8%AD%D9%84%D9%84%D8%AA%20%D8%A7%D9%87%D9%84%D8%A7%20.%20%D9%88%D9%88%D8%B7%D8%AA%20%D8%B3%D9%87%D9%84%D8%A7
زهرات الربيع
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

Free CursorsMyspace Layo

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!

اميرة اخت ام بلال
أم مرام
فتافيت الملح
westwnd
فتافيت السكر
9 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

الجنسية : ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Jordan_a-01

ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Empty
مُساهمةموضوع: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالخميس أكتوبر 01, 2009 10:26 am

للأسف ,نحن لسنا ملائكة, ولسنا نعيش في الجنة , ولذلك فقط يوجد

في حياة بعض منا أعداء ويوجد الحقود ويوجد الحسود , وكما قال الدكتور

عايض القرني في كتابه لا تحزن
(يوجد اشخاص هدفهمـْ الوحيد هو تدمير أهداف الآخرين )

للأسف أحيانًا يكون من الأقارب قد يكون أخ أو أُخْت أو حتَّى أبْ أو أُمـْ او حبيب او زوج ..

يتعمد تدمير حياتكَ أو إهانتكَ أو إذلالكَ حتَّى

فإذا كُنْتِ مِمَّنْ حالفهمـْ الحظ السيِّء وأُبتليتي بعدوٍّ الذي قد يكون

أحيانًا صاحباو صاحبة نفوذ في حياتك ربما ..فماذا تفعلي عندما تجمعكمـْ الدنيا في نفس الغرفة

وتُضْطَري أن تنظري إلى عينيه/ها بل وتتكليم معه/ها أيضًا لانه بكل سعة وجه

إبتسمـَ لك

هل تلزمـْي الصَّمت وتتظاهري باللامبالاه فبالتاكيد إظهارك لكرهك سيكون ؟؟؟

دليل نصرة !!!!
أمـْ
تظهري له نظرات الحقد والكرة وتتلفظي بالفاظ سيئة في وجهة ؟؟؟؟
أمـْ
تتحاشايه وتتحاشي تماما النظر في وجهة ؟؟؟؟
أمـــ

أن يذهلك وجوده فتبقى حيث أنت دون أن تحاولي النهوض......؟؟؟

آنتظر ردودكم آتمنى القـــــــــى منكـــــــــم تفاعل ونناقش الموضوع عشان نعرف كل وحدة فينا في حالة الغضب ببتصرف باي طريقة..
تقبلو تحياتي ولا حرمت من مشاركاتكم وردودكم اللطيفة .. [center]
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

الجنسية : ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Egypt_a-01

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالخميس أكتوبر 01, 2009 2:49 pm

بصى يا ستى دا على حسب
بمعنى اذا كانت او كان الشخص ده عزيز عليكى يعنى لو صحبتك او صديقك

والله العظيم حصل معايا موقف اناهردة وانا خارجة غريب جدا
راحة اركب تاكسى لقيت واحدة صحبتى او كانت صحبتى بس بجد جرحتنى قوى
انا الصدمة اذهلتنى مش لقيت غير انى اقول سلام عليكو ازيك يا فلانة وقعدت ساكتة
حتى قلت للراجل السواق وديها المكان اللى هى عيزاه الاول مع انى مكانى انا هوصل الاول

فدا على حسب
وفيه ناس لو مش باقية عليها بتتجهليها ولا كانها موجودة وحتى لو كلمتك بتردى باحترام لكن برده بتجهم
وتتجنبى النظر ليه تكلميه بذوق وادب
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

الجنسية : ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Jordan_a-01

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالخميس أكتوبر 01, 2009 2:53 pm

موضوع يمس الصميم يا بت واخرج الاااااه من قاع البي بس حقول ايه
انا مبداي المسامح كريم

وانا مش كريمة بقى
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 12:55 am

ويستتي .ز ايه الموقف الغريب ده اللي اتناسب مع موضوعي.. بس انتي بصراحة قلتي اللي انا كنت متوقعه انك تقوليه...لانه ده انتي في نظري.. يا واد يا محترم ومتجهم كمان عجبتني حتة التجهم دي.. عشان بعملها على طول ههههههههههه منروة على طول وبتعطري مواضيعي بحضورك والله

اما انتي يا مالحتي ... ده عشمي فيكي برضوخليلية الاصل .. يسعدلي عينك .. خليكي مش كريمة امووت في بخلك انا
أم مرام
مشرفة
مشرفة
أم مرام

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 2:07 am

شوفي في كتير ناس قلوبهم سودا وبيحقدوا على بعض من اقل شي مش من واحد دمر حياتك او حتى مسها
بس بالنسبه الي انا عندي نوع من التسامح مع نفسي قبل كل شي وبعدين عندي تسامح مع الآخرين وفي ناس اساءو الي كتير بس والله انا مابعاملهم بمثل بس زي ماحكت البت الحلوه اذاكانوا اصدقاء واحباب يعني مش اصدقاء عاديين يعني حقيقيين ما بزعل منهم وبلتمس الهم العذر وبحاول انسى الي صار ويارب ما نكون من الحاقدين والحاسدين وتشكري على موضوع
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:31 am

يا سلاااام ع التسامح والقلب الابيض وبصراحة انا مصدقاكي لاني بعرفك واللي يعرفك يتأكد انه كلامك قمة في الصدق.. وانك مثال للتسامح والقلب الطيب.. والله احلى صدفة اللي عرفتني عليكي .. منورة الموضوع حبيبتي
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:18 pm

حقول ايه يا بت وانا لا كريمه ولا حاجة
بس احيانا بكون زي الشاعرة نانسي لما قالت بالقصيده المشهورة
اخاصمك آآآآآآآآآآه..........اسيبك لااااااااااااا
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

الجنسية : ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Egypt_a-01

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:23 pm

يابت ما هو ده الموقف بتاع التاكسى
ده زى الموضوع بتاعك يابت
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:25 pm

مانا عارفه يا بت ماهي المواقف عند بعضها
يسعد اوقاتك يا بت
westwnd
المشرفة العامة
المشرفة العامة
westwnd

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:29 pm

ههههههههههههههههههههه
زى الاعجاب كده
هم بيزوروا بعض ولا ايه
هههههههههههههههههههههههههههه

تسلمى يا قلبى من جوة جوة جوة
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:32 pm

لا واللهي هم بقالهم مده مش بيزوروا بعض
عارفه العيال وكده
بس هم عند بعض بالقلب يعني
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:35 pm

ههههههههههههههههههه فاهمة والله ياويستتي.. يعني انا كنت بستغرب مش بستفهم....

مالحتي... الله حيها الشاعرة نانسي
فتافيت الملح
مشرفة
مشرفة
فتافيت الملح

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 3:41 pm

متشكرة يا بت حوصلها تحياتك اصلها الانتيم بتاعي
اميرة اخت ام بلال
زهرة جديدة نونو
زهرة جديدة نونو
اميرة اخت ام بلال

الجنسية : ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Algeria_a-01

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 6:44 pm

انا عن نفسي راح اتجاهلو كانو مانو موجود
يعني وجودك او عدم وجودك نفسو
لميا
مشرفة
مشرفة
لميا

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالأحد أكتوبر 04, 2009 9:33 pm

والله يافتفوته موضوعك كتير مهم وحساس جدا جدا ...لكن ردت فعلي ح تكون حسب الموقف اللي صار معي ودرجة تاثيروا بحياتي ,,,وكمان العمر الو دور ادا كان هادا الشخص اكبر مني او اصغر مني بتفرق كتير عندي ...وبالنسبة الي انا كتير شخصيه حساسة بتاثر بسرعه وصعب اغفر بالسهوله لاي حد بياذيني الا اذا صدر اعتذار او اسف ممكن اسامح بس بيضل داخل الواحد شي بيقلوا لاتامن مرة تانيه انتبه.....مع اني ما بتمنى اجتمع مع اي انسان اذاني
شكرا يافتفوته يا حلوة موضوعك كتير حلو
المهاجره الي ربها
مشرفة
مشرفة
المهاجره الي ربها

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالإثنين أكتوبر 05, 2009 12:07 am

حبيبة قلبي بشكرك علي هذا الموضوع القيم ، والذي تحصصتي في أبداعه كما هي عادتك دائما

عارفه يا فتفوتي ؟ أنا هتذكر قول رب العزه سبحانه وتعالي ( ان كل شئ خلقناه بقدر ) فهي أقدار
وما حدث لتدمير بعض من حياتي ليس لها دخل به ، ولكتها ارادة الله . وقدر الله وما شاء فعل
ولكن هي كانت السبب حتي ينفذ قضاء الله
وأنا والحمد لله مؤمنه بقضاء الله وقدره
وساعتها أيضا برضه هتذكر قول المولي تبارك وتعالي ( أن لا يغفر أن يشرك به ويغفر ما دون ذلك لمن يشاء ) فهذا رب العزه يغفر ...... فأين أنا ..... ألم أغفر وأصفح ؟
وعلي الفور هقول لها الله يسامحك . وأحتسب ما فعلته علي الله

شكرا يا نور العيون ، علي الموضوع اللي جه في الجون
1 / صفر
أم سلمى
مشرفة
مشرفة
أم سلمى

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالإثنين أكتوبر 05, 2009 1:31 am

حبيبة قلبي وروحي توتة
بجد موضوع مهم كالعادة يا غالية
فالبداية أحب أقول أني الحمد لله مش عندي أصحاب ولا حوليه أى حد بمثل هذة المواصفات والحمد لله
بس أنا بجد لو حصل معية أى حاجة من أي حد أكيد بزعل وبتأثر جداً بس لو قالي كلمة واحدة أوحتى شوفته بس كل حاجة بتتنسي
والله نعمة النسيان دي جميلة جداً
أنا بحمد ربنا عليها
أصل الواحد مش أخد من الدنيا أى حاجة غير العمل الصالح والاثر الطيب
ربنا يعافيني وأياكي من هم قلوبهم سوداء
ويديم علينا الاخوة والمحبة فالله
مادايم إلا وجه الله الكريم

بحبك جدداً
Rehab2008
مشرفة
مشرفة
Rehab2008

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالإثنين أكتوبر 05, 2009 2:34 am

شوفى يا توته انا مع ويست انه على حسب قرب الشخص منك او مكانته عندك وكمان الجرح اللى سببه لك
لكن لو كان حبيب مثلا وجرحك وضيع فترة كبيرة من عمرك على امل وخانك تفتكرى ممكن تعملى فيه ايه
اقولك انا عن نفسى حتجنب وجوده ولا حتعامل معاه تماما ولا حتى سلام عليكم لانى لو حصل بينا كلام ممكن انهار وتبقى فضيحة السكوت فى الوقت ده بيكون ابلغ من اى كلام يفتح الجروح المقفولة
فتافيت السكر
Admin
Admin
فتافيت السكر

مُساهمةموضوع: رد: ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!   ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!! Emptyالخميس أكتوبر 08, 2009 10:56 am

لميا منورة ياروح قلبي .. وانتي ماشاءالله عنك شخصية جميلة وحساسة وموقفك جميل في التعامل مه هيك مواقف.. منورة على طول

اميرة... منور حبيبتي.. وبرضو وجهة نظر وفي ناس كتير بتعمل كده

ام احمد.. يعني انت على طول ماشاءالله بتسكتيني في اجاباتك وصدقيني يا عسولة اللي اساس تعامله الاسلام عمرة ما يغلب.. ولا يتعب ولا يلاقي صعوبة في حياته.. وبصراحة ردك جميل جدا.. حبيته وحبيت روح التسامح اللي فيه.. ربنا ما يحرمنا من تاثير ديننا الجميل على اخلاقنا.. ولا يحرمنا من وجودك بيننا...وشكرا ع الرد اللي جه في الجون 1/1 ههههههههههههه

ام سلمىزز ياقلب الفتفوتة طب تصدقي بالله اني كنت عارفة ومتأكده ان ده هيكون ردك وانا بجهز في الموضوع.. صدقيني اصل انا قادرة اعرف انت بالذات هتقولي ايه لو رديتي على موضوعي اي موضوع مش بس ده.. وبالتاكيد اخلاقك الرفيعه وقلبك الطيب هم المحرك ليكي.. منورة ياروحي ويارب ما اتحرمش من طلتك عليا وردودك الحلوة

روبي.. دي برضو شخصيتك ياروحي وتقريبا في ناس كتير بتاخد في الراي ده.. وبتعمل فيه وبتتجنب اي حد اذاها او تعبها في حياتها.. وبصراحة انا بتبسط جدا لما بلاقي ليكي رد على اي موضوع الي.. منورة على طول.. ولا تحرميني من ردودك الحلوة متلك

مشكورين صبايا ع المرور وانا بجد محضوضة اني عرفتكم واني موجودة بينكم.. مساكم ورد ياورح قلبي كلكم الحاضر يعلم الغايب ههههه

ماذا تفعلي اذا وقفتي وجها لوجه اما شخص دمر جزء كبير من حياتك!!
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-
» دعاء يحول حياتك إلى جنة
» ماذا يضحك الفتيات؟؟؟؟؟؟
» 40 طريقة لجعل حياتك افضل
» مانوع الحب الذي قابلتيه في حياتك...؟
» نصائح طبيه هامه للحقاظ على صحه الكليتين طوال حياتك